Slide background

Ohjaajat

Heidi Wikström

Olen liikkunut ja harrastanut liikuntaa pikkutytöstä lähtien. Aloitin jäätanssin kolmen vuoden iässä, jota jatkoin aina 11v. asti, jolloin mielenkiintoni heräsi ratsastusta kohtaan. Hevoseni myynnin jälkeen aloitin astangajoogan vuonna 2002. Ihastuin heti tähän haasteelliseen lajiin ja muutaman vuoden aktiivisen harjoittelun jälkeen aloitin ohjaajaharjoittelun. Tuohon aikaan harjoittelin joogaa kovin innoissani ja loukkasin selkäni. En enää pystynyt joogaamaan niin kuin ennen. Siitä huolimatta jatkoin joogan ohjaamista sekä kevyttä fyysistä harjoittelua ja näin opin lajista lisää. Matkustin muutaman kerran Intiaan (2005, 2008) astangajoogan synnyinsijoille Sri K. Pattabhi Joisin oppiin, mutta selkäni kipuili jatkuvasti ja kehoni tuntui kuormittuneelta.

Minun oli opeteltava uusi tapa tehdä fyysistä joogaharjoitustani. Halusin löytää työkalut uudenlaiseen harjoitteluun, sekä kehon syvempään tuntemukseen.

Suositusten innoittamana aloitin Method Putkisto Pilates harjoittelun ja nopeasti huomasin, kuinka paljon laji vahvisti selkääni ja kipuni helpottuivat. Hakeuduin Method Putkisto Instituuttiin ja aloitin syksyllä 2009 opinnot Marja Putkiston oppilaana. Koulutuksessa olen oppinut mm. lisää anatomiaa sekä uuden, kokonaisvaltaisemman tavan harjoittaa ja ohjata liikettä ja liikuntaa. Olen valmistunut MP Pilates-, kasvoklinikka- ja kävelyntaioto-ohjaajaksi. Kouluttaudun parhaillaan likkeen analysoinnin ja hienosäädön ammattilaiseksi, sekä opiskelen diplomitasolla Method Putkisto instituutissa.

Minulla on työkaluja ja kokemusta ohjata lajejani turvallisesti ja yksilöllisesti!

Toivotan Sinut tervetulleeksi tunneilleni virkistymään ja tutustumaan omaan kehoosi!

Elina Saavalainen

Olen valmistunut balettitanssijaksi Suomen Kansallisoopperan balettioppilaitoksesta vuonna 2004 ja tanssin maisteriksi Teatterikorkeakoulun tanssitaiteen laitokselta vuonna 2009. Molempiin koulutuksiin kuului oleellisena osana pilates- ja joogaharjoittelu, ja opettajina meillä oli alojen huippunimiä. Innostuin lajeista ja hain niihin oppia myös muilta kursseilta Suomesta ja ulkomailta.

Koin saavani näistä kehonhuoltolajeista erittäin paljon tukea tanssin harjoitteluun, rakkaaseen harrastukseeni juoksemiseen, mutta myös kaikkeen muuhun liikkumiseen ja olemiseen. Erityisen tärkeänä olen pitänyt pilates-tekniikkaa ennaltaehkäisemään vammoja ja myös palautumaan sellaisista.

Pilates on ollut myös täydellinen liikkumisen muoto kahden raskauteni aikana ja synnytyksien jälkeen, osaan ohjata myös asiakkaitani harjoittelemaan turvallisesti kyseisinä aikoina.

Vuodesta 2008 aloin ohjaamaan sekä pilatesta että joogaa tanssijantöideni ohessa. Eniten tunteja minulla on ollut Keho & Mielellä, Yliopistoliikunta UniSportissa ja Lady Linella. Minä todella nautin ohjaamisesta ja ihmisten kohtaamisesta!

Tervetuloa tunneilleni etsimään ja harjoittamaan keskivartalosta lähtevää kehonhallintaa ja voimaa, parantamaan kehon liikkuvuutta ja ulottuvuuksia, mutta myös pysähtymään ja rauhoittumaan kiireisen arjen keskellä!

Share This: